U petak 21. srpnja, na plaži Balustrada u Crikvenici, više od 140 građana pristupilo je besplatnom dermatološkom pregledu koji se održao u sklopu dm-ove kampanje "Sunce sja tamo gdje smo mi!".
Dr. med. Gordan Lakoš pregledavao je madeže i promjene na koži te je 14 pregledanih uputio na daljnje pretrage, od toga osam zbog atipičnih madeža, četvero ljudi zbog bazocelularnih karcinoma te dvoje zbog prekanceroza.
- Tijekom tri sata pregledu se odazvalo 146 ljudi što je zaista impresivan broj. Građani su svjesni opasnosti izlaganja suncu i poznaju sve rizike. Dobro su upoznati s načinima zaštite od UV zračenja, ali to ne primjenjuju u dovoljnoj mjeri. Moramo nastaviti poticati naše sugrađane da ono što su tijekom godina naučili o zaštiti od sunca postane dio njihovog svakodnevnog rituala brige o zdravlju, izjavio je dr. med Lakoš.
U Hrvatskom dermatovenerološkom društvu ističu kako je sunce važno za brojne fiziološke procese. Naglasak stoga treba biti na poticanju fotoprotektivnog ponašanja koje podrazumijeva navike poput izbjegavanja sunca između 10 i 16 sati, nošenja fotoprotektivne odjeće te korištenja proizvoda za zaštitu od sunca s visokim zaštitnim faktorom i širokim spektrom zaštite od UVA i UVB zraka. Koža pamti učinke sunca, a najveća akumulacija događa se tijekom djetinjstva i adolescencije.
Kako bi potaknuo najmlađe na razvoj zdravih životnih navika, dm je na kupalištu Poloj organizirao i zabavne radionice na kojima su djeca naučila da je uz kremu sa zaštitnim faktorom potrebno nositi šešir ili kapu, oči zaštititi naočalama te izbjegavati sunce kada je ono najintenzivnije.
- Ključ edukacije najmlađih je u kombinaciji zabave i učenja na primjeru odraslih. U Crikvenici smo potaknuli odrasle i djecu na pregled madeža i najmlađima pokazali kako zabava i odgovornost prema zdravlju mogu ići jedno uz drugo. Drago nam je što se pozivu dm-a odazvao velik broj građana jer je za bezbrižan boravak na suncu uistinu potrebno malo truda, a rezultati su značajni i dugotrajni", izjavila je Karmen Kovaček Lilek iz dm-a.
Tijekom osam godina kampanje u sklopu koje dm u suradnji s Hrvatskim dermatovenerološkim društvom organizira besplatne preglede, pregledano je više od 7.900 građana. Sedam godina za redom dm je u sklopu inicijative osigurao edukativne materijale i proizvode za zaštitu od sunca svim vrtićima u Hrvatskoj, a ove godine proizvode za zaštitu od sunca dm je donirao djeci bez roditelja i bez odgovarajuće roditeljske skrbi u 19 udruga i institucija diljem Hrvatske.
crikva.hr
Fotografije: Nikola Kurti