Ovogodišnju Nagradu Grada Crikvenice za iznimna postignuća i značajan doprinos iz područja gospodarstva dobila je tvrtka „Saint Alliance d.o.o.“ iz Selca.
Za ovo priznanje tvrtku je predložila Županijska lučka uprava Crikvenica, Komisija za dodjelu priznanja prijedlog je jednoglasno prihvatila, a Gradsko vijeće Grada Crikvenice je donijelo odluku o dodjeli Nagrade.
Iza imena „Saint Alliance“ stoje braća Miroslav i Mihael Đipalo, koji uz pomoć i podršku svoje obitelji vode veoma uspješan posao. Sve je krenulo 1995.g. pokretanjem „Optike“ nakon koje su braća Đipalo 2003.g. osnovali tvrtku „Optotim“ d.o.o., s vizijom stvaranja novog standarda unutar djelatnosti optike. Od samog početka djelatnost tvrtke bila je usmjerena na trgovinu i distribuciju robe usko vezane uz optički sektor, da bi početkom 2008. godine otvorili svoju prvu maloprodaju, nakon čega je uslijedilo otvaranje drugih poslovnica. S ciljem stalnog poboljšanja razine usluga u sklopu tvrtke počela je djelovati i oftalmološka poliklinika u Zagrebu. Poslovanje tvrtke raste i jača zahvaljujući odličnoj prihvaćenosti od strane potrošača, te tako tvrtka danas broji dvije oftalmološke poliklinike i 16 poslovnica „Optike“ – sedam u Zagrebu, po jedna u Delnicama i Crikvenici, po dvije u Rijeci i Splitu te tri u Zadru.
Uz djelatnost optike, prije otprilike 7-8 godina, Miroslav i Mihael Đipalo odlučili su se okušati i u ugostiteljstvu te su u Crikvenici otvorili hotelski objekt „Bad and breakfast Saint Alliance“.
Restaurant „Dida“ najbolji u PGŽ
Braća Đipalo najviše se ponose najnovijim poslovnim poduhvatom, koji je započeo prije dvije godine.
Riječ je o restoranu visoke gastronomije „Dida“ smještenom uz obalu između Crikvenice i Selca. Restoran se ističe vrhunskom kvalitetom, što dokazuje i prvo mjesto prema recenzijama gostiju na internetskom portalu „Tripadvisor“ za područje Primorsko-goranske županije. Osim gastronomskih delicija, restoran nudi vina i maslinova ulja isključivo hrvatske proizvodnje, što je strateško promišljanje vlasnika koji drže da je ulaganje u domaće proizvode jedini dugoročno održivi gospodarski proces. Restoran je posvećen njihovom pokojnom ocu Mirku i stoga ima posebno značenje za Miroslava i Mihaela:
- To je bila njegova vizija i hotela i restorana. Nažalost, bolest ga je otrgnula od nas, ali brat i ja smo odlučili u čast njemu otvoriti ovaj restoran, kazuje Miroslav i dodaje kako je restoran dobio naziv po tome što su Mirka Đipala unuci zvali dida.
Uz ostvarenje očeve vizije misao vodilja im je bila obogatiti ponudu Crikvenice kao turističke destinacije.
Kada su otvarali restoran, rekli su im da je ludost upustiti se u takvo što jer u Crikvenici nema gostiju za takvu ponudu, no dokazali su kako se vjerovanje u vlastiti rad i proizvod isplati.
Osim uspješnosti u poslovanju i gospodarskom doprinosu Crikvenici, ovu nagradu zaslužili su i zbog podatka da njihova tvrtka na području Grada Crikvenice zapošljava oko četrdesetak ljudi u nekoliko različitih djelatnosti.
- Naš uspjeh leži u redu, radu, disciplini, odnosu prema poslu i odnosu prema zaposlenicima, govori Miroslav.
Naime, zaposlenici nisu sezonski radnici već im je ugovor za rad osiguran kroz cijelu godinu. Nadalje, vlasnici rado slušaju i uvažavaju prijedloge osoblja, jer, ističu, ukoliko je osoblje zadovoljno uvjetima rada, svoj posao obavljat će korektno, s voljom i puno pažnje, što se u restoranu ovakvog kalibra i očekuje. Dva mjeseca prije službenog otvorenja, čitavo radno vrijeme posvetili su kuhanju i pripremanju hrane, kako bi bili sigurni da će konačni proizvod koji će plasirati gostima biti izvanredan.
Restoran je otvoren 363 dana u godini, a zatvoren samo za Božić i Novu godinu. Time održavaju kontinuitet poslovanja, a ističu kako bi svi gospodarski i ugostiteljski objekti u Crikvenici trebali tome težiti, jer u prošlosti je to i bilo tako, sve dok netko nije prekinuo taj kontinuitet.
Tvrtka „Saint Alliance d.o.o.“ i njeni vlasnici dobro surađuju s Gradom Crikvenicom i Turističkom zajednicom Grada Crikvenice, no kažu kako su poslovni pothvati pretežito vlastita inicijativa. Ističu kako je najveći problem što Crikvenica nije jasno definirana kao destinacija te je turistička ponuda vrlo oskudna.
- Treba regulirati radno vrijeme trgovačkih centara. Ne možemo im zabraniti rad, ali može se ograničiti radno vrijeme. Nema smisla da trgovački centar prodaje pića do pola noći. Time su oni su direktna konkurenciju kafiću koji živi od toga, kome je to primarna djelatnost.
Nagrada je priznanje za naš trud i rezultate
Miroslav Đipalo s obitelji, suprugom Jasnom, sinom Lukom i kćeri Enom živi u Crikvenici. Petnaestogodišnji sin Luka strastveni je košarkaš i član je Košarkaškog kluba „Crikvenica“, a dvadesetjednogodišnja Ena studira International bussines na Ekonomskom fakultetu u Rijeci te tijekom sezone vodi dio posla u obiteljskom restoranu.
Mihael Đipalo tijekom ljetne sezone boravi u Crikvenici, dok ostatak godine živi u Zagrebu sa suprugom Josipom i kćerkama Sofiom, Miom i Lenom. Uz pomoć i podršku svojih supruga, obojica naglašavaju kako njihov uspjeh ne bi bio moguć i bez majke Stanke, jer ipak „žena drži tri kantuna kuće“, kažu.
Na pitanje što za njih znači Nagrada Grada Crikvenice, Miroslav kaže kako nisu očekivali da će biti predloženi, no očito je netko prepoznao njihov trud i rad:
- Nagrada je priznanje za puno uloženog truda i dobre rezultate, smatra Mihael.
U privatnom životu Miroslav i Mihael vole putovati i upijati inspiraciju izvan granica Hrvatske. Gastronomija im je velika strast te na svojim putovanjima istražuju kulinarstvo i gastro-scenu zemalja u kojima borave.
- Topla voda je izmišljena odavno, treba je samo znati dobro iskopirati, smatra Miroslav
Očito je da braća Đipalo osim dobrih kulinarskih recepata, imaju i dobar recept za uspjeh:
- Sukus priče je vjerovati u svoj cilj, u svoje snove i biti uporan. Obitelj i krug ljudi s kojima radiš su ključ uspjeha, zaključuje Mihael.
Lea Knežević