Marijana Biondić: Nastavljen trend porasta broja noćenja

Marijana Biondić, direktorica Turističke zajednice Grada Crikvenice

Iza nas je još jedna turistička sezona, a najbolju ocjenu kakva je ona bila može dati Marijana Biondić, dugogodišnja direktorica Turističke zajednice Grada Crikvenice.
Pitali smo je kako ocjenjuje proteklu turističku sezonu i što govore konkretne brojke?
- Iz godine u godinu Rivijera Crikvenica bilježi porast broja noćenja. Primjerice, 2010. godine je ostvareno nešto ispod 1,3 milijuna noćenja, 2015. godine 1,55 milijuna, a prošla, 2017. godina je bila rekordna – 1,88 milijuna noćenja.
Dugogodišnji trend porasta se nastavlja i tijekom 2018. godine. Milijun noćenja smo prešli već tijekom srpnja. Ono što nas posebno veseli jest primjetan rast tijekom cijele godine, ne samo u sezoni. Kontinuirano radimo na sadržajima u predsezoni i posezoni, stoga nas veseli da to daje očekivani rezultat u smislu povećanja broja noćenja upravo u tim razdobljima godine. Primjerice, u prvih 5 mjeseci ove godine ostvarujemo 27,32% veći broj noćenja turista u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a u devetom mjesecu se nastavljaju dobri rezultati, pa u prvih dvadesetak dana rujna bilježimo porast od 4,5% u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Od početka siječnja do kraja kolovoza ove godine ostvareno je ukupno 1,76% više noćenja u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Već tradicionalno prednjače Nijemci, Hrvati, Austrijanci, Slovenci i Mađari. Strani gosti ostvarili su porast noćenja od 1,89% u odnosu na isto razdoblje prošle godine, dok su domaći rasli za 1%.

Koji su bili glavni aduti Rivijere Crikvenice i motiv turistima da dođu kod nas?
- Na našoj rivijeri oduvijek važno mjesto ima tradicionalni „odmor sunca i mora", koji je i ove godine bio jedan od glavnih motiva dolaska. No, svakako smo veću pažnju usmjerili prema jačem razvoju nekih od naših komparativnih prednosti, prije svega, zdravstvenog turizma, aktivnog odmora i outdoor aktivnosti. Aktivnosti su to koje ne ovise o vremenu nego se mogu prakticirati tijekom cijele godine (zdravstveni turizam) ili gotovo cijele godine (outdoor aktivnosti). Crikvenica ima mikroklimu koja omogućava bavljenje aktivnostima na otvorenome, samo to treba znati dobro iskoristiti i „upakirati“ kao turistički proizvod.
Isto tako TZG Crikvenice organizira, suorganizira ili podržava veliki broj manifestacija i aktivnosti na području Rivijere Crikvenica, od vezanih uz tradiciju (Sr)etno Selce i Ribarski tjedan) pa do gastronomskih (Cesta plave ribe, Festival jagoda, Fešte od črešanj itd.), sportsko-rekreativnih (Plivački maraton Šilo-Crikvenica, Jakovarska vesla...) i brojnih zabavnih događanja.
Već više godina zaredom Rivijera Crikvenica ima preko 250 manifestacija u godini te se trudimo da svake godine osmislimo neku novu, a postojeće oplemenimo novim sadržajima. Sve navedeno možda najbolje opisuje rečenica koju smo u posljednje vrijeme često čuli – "Crikvenica - grad u kojemu se uvijek nešto događa". I zaista, na nivou cijele godine, od Maškara u siječnju do Božića, imamo iznimno puno aktivnosti. Naše su manifestacije velikim dijelom oslonjene na uključivanje udruga, klubova, institucija i gospodarstvenika.
Da zaključim, nastojimo pažljivo iskoristiti sve naše prednosti i razvijati raznovrsne manifestacije i aktivnosti na način da budu "svježe" i kreativne, a sreća je da zaista imamo čitavu lepezu mogućnosti te zahvaljujući tome možemo ponuditi sadržaje svim generacijama.

Što nije bilo dobro i trebalo bi promijeniti (popraviti) za ubuduće?
- Nažalost, ove smo godine imali problem vezan za koncesije na plažama. Županija nije dodijelila koncesiju za gradsko kupalište, a dok se riješila procedura za koncesijsko odobrenje, sezona je već počela. Plaža se je stoga kasno pripremila za prihvat mnogobrojnih turista i neki sadržaji su ove godine izostali. Obzirom na potencijale koje naše plaže imaju, treba unaprijediti način upravljanja plažama, na vrijeme dodijeliti koncesije, odnosno koncesijska odobrenja. Treba težiti dodjeli dugogodišnjih koncesija, a ne jednogodišnjim koncesijskim odobrenjima jer dugogodišnje koncesije omogućuju veća ulaganja u sadržaje na plažama i podizanje kvalitete. Također, prilikom dodjeljivanja koncesija, treba voditi računa da hoteli koji su smješteni uz plaže imaju mogućnost dobiti koncesiju nad tim prostorom, a sve u svrhu podizanja kvalitete, čemu treba neprestano težiti. Što se koncesijskih odobrenja tiče, treba inzistirati na cjelogodišnjoj brizi nositelja koncesijskih odobrenja o plažnim prostorima koje su dobili na korištenje.
Novost u ovoj godini je i uvođenje regulacije prometa jednodnevnih posjetitelja koji dolaze autobusima, što je polučilo određene rezultate. Nakon sezone treba rezimirati i analizirati što se je konkretno postiglo navedenom mjerom i, ukoliko je potrebno, uvesti određene korekcije, odluke i sl. Ono što se ove godine svakako postiglo ovom mjerom je smanjena prometna gužva u gradu.
Iz godine u godinu ostvarujemo dobru suradnju s crikveničkim ugostiteljima i hotelijerima, ali kako je broj aktivnosti i manifestacija sve veći, voljeli bismo dobiti još snažniju podršku s njihove strane i češće uključivanje u manifestacije i projekte u destinaciji.

Kakvi su planovi Turističke zajednice Grada Crikvenice za posezonu i kasnije razdoblje?
- U studenom nas očekuje šesta Konferencija o zdravstvenom turizmu – CIHT, na kojoj će ponovno gostovati eminentni svjetski stručnjaci iz domene zdravstvenog turizma. Tom prigodom ćemo dodatno podsjetiti naš ovogodišnji jubilej, 130 godina organiziranog turizma, te ćemo organizirati i „Dan zdravlja“ na kojem ćemo zajedno s brojnim partnerima predstaviti mnoge aktivnosti na našem području vezane za zdravstveni turizam.
Preostali dio godine ćemo iskoristiti za završetak tekućih aktivnosti ili početak nekih novih projekata ili sadržaja u turizmu. Tijekom navedenog razdoblja predviđeno je i održavanje dviju radionica vezanih za izradu Strategije razvoja turizma crikveničko-vinodolske rivijere i do kraja godine planiran je i završetak tog projekta te donošenje navedene Strategije na tijelima turističkih zajednica i jedinica lokalnih samouprava.
Tijekom ovogodišnje jeseni i proljeća u 2019. godini imat ćemo niz edukacija za različite profile u turizmu – od iznajmljivača, turističkih djelatnika, do ugostitelja i hotelijera, a sve u cilju podizanja kvalitete u destinaciji.
U pripremi je plan oglašavanja, plan nastupa na sajmovima i prezentacijama i sl. – rekla je Marijana Biondić

Ivica Šubat

Podijelite