"Vrijeme je za igru" u Osnovnoj školi Vladimira Nazora

U Osnovnoj školi Vladimira Nazora održan je projekt „Vrijeme je za igru“. Učenje kroz igru nešto je na čemu se radilo cijele školske godine. Po prvi puta ova se škola uključila u projekt „Večer matematike“. Osmišljen je skup interaktivnih radionica koje potiču izgradnju pozitivnog stava prema matematici. U Nazoru igraju i igru „Krovovi na suncu“. Kreator ove igre je Greenpeace Hrvatska, a cilj je označiti što više krovova u Hrvatskoj kako bi se pomoglo izračunavanju solarnog potencijala naše zemlje. Učenici mlađih razreda uključili su se u radionicu „Kao prvo zagonetno drvo“ koja se održala u prostoru Galerije, a tamo su mališani naučili kako od komadića drva pronađenog u prirodi izraditi jedinstvenu igračku.

Finale školskog projekta održalo se 3. svibnja kada su nastavu učenici i učitelji zamijenili igrom. Učitelji su organizirali čak jedanaest igraonica. S učiteljicama Hrvatskoga jezika igrale su se igre povezane s bogaćenjem rječnika te usmenim izražavanjem. Zaigrale su se igre: Kockice pričalice, Alias, Scrabble te Slovo na slovo. Iste igre zaigrali su i učenici koji su se opredijelili za igraonice iz stranog jezika. Likovnjaci su u školskom dvorištu oslikali veliko polje za igru Čovječe, ne ljuti se. Tako se u u Crikvenici u najveću kocku u gradu po prvi puta zaigrao „ljudski“ Čovječe, ne ljuti se.
Matematičari su zaigrali brojne interaktivne igre: „Tko će prijebrojevni izrazi“, „Na drugu, na treću“, a posebno zanimljiva bila je igra „Križić - kružić“. Naime, u toj igri učenici su igrali klasičnu igru križić-kružić, a potom su rješenja pretvarali u QR kodove te potom njihovu točnost provjeravali u nekom od čitača QR kodova.
Najveći interes učenici su pokazali za igraonicu CSI Crikvenica u kojoj se razotkrivalo zločinac. Matematičkim znanjem i logičkim raazmišljanjem učenici su trebali, na temelju dokaznih materijala (zadataka), otkriti tko je zličinac. Potraga za dokaznim materijalima nije bila jednostavna budući da su dokazi bili razmješteni na različitim lokacijama škole i školskog dvorišta te zaštićeni QR kodovima. Učitelji Informatike, Geografije i Prirode osmislili su igraonicu Geocaching, igru skrivanja i traženja blaga na području Crikvenice. Blago za kojim su tragali bili su takozvani „cachevi“. Za pronalazak koristili su se GPS uređajima u kombinaciji s kartama i tragovima. Organizirane su i razne sportske igre na igralištu i u školskoj sportskoj dvorani.
Zaigrao se graničar, školica, rukomet, nogomet... Učenici mlađih razreda zaigrali su niz simpatičnih štafetnih igara te igru povlačenja konopca Vjeroučiteljice su osmislile igraonicu pod nazivom David i Golijat u kojoj su učenici sami izrađivali praćke te se natjecali u vještini gađanja praćkom.

Učenici područnih škola iz Dramlja i Jadranova organizirali su zajednički susret te odmjerili snage u raznim igrama na školskom igralištu u Jadranovu. Voditeljica ovogodišnjeg projekta bila je profesorica Daliborka Todorović.

Jasmina Manestar

Podijelite