U Centru Izvor održana promocija stručnog priručnika "Budi izvor"

Svjetski dan knjige i autorskih prava u Centru za pružanje usluga u zajednici Izvor Selce obilježen je promocijom stručnog priručnika simboličnog naziva „Budi izvor“. Stručni priručnik za voditelje grupnih aktivnosti za djecu i mlade rezultat je suradnje Centra Izvor Selce i Sveučilišta u Zagrebu, Pravnog fakulteta, Studijskog centra socijalnog rada.

Suradnja dvije ustanove započela je u ljetnom semestru 2015/16. godine kada se 18 studentica koje su odslušale i položile kolegij Socijalni rad s grupom uključilo u planiranje i provođenje grupnih aktivnosti sa 30 djece i mladih korisnika usluge poludnevnog boravka Centra Izvor Selce.

Uz ravnatelja Centra Izvor Selce, Nikicu Sečena, priručnik su promovirale i recenzentica izv. prof. dr.sc. Olja Družić Ljubotina, te urednice priručnika doc. dr.sc. Lucija Vejmelka sa Studijskog centra socijalnog rada, Katja Borovac dipl. psih.prof. i Ivana Azinović Vukelić dipl. soc. rad iz Centra Izvor Selce.

Priručnik je podijeljen u četiri dijela. U prvom dijelu prikazana je povijest Centra za pružanje usluga u zajednici Izvor iz Selca te njegov put od institucionalnog do vaninstitucionalnog oblika skrbi za djecu i mlade.
Drugi dio posvećen je posebnostima grupnog rada s djecom i mladima, treći dio, priredile su studentice socijalnog rada koje su ujedno i sudjelovale u provođenju grupnih aktivnosti u Centru Izvor.
Radionicama su obuhvaćene teme relevantne za ovu skupinu djece i mladih pa su tako uključeni sadržaji koji se bave budućim obrazovnim aspiracijama, vještine nenasilnog rješavanja sukoba te aktualno područje odgovornog korištenja Interneta. Također su prikazane zanimljive i primjenjive tzv. poligonske aktivnosti, koje imaju za cilj poticanje grupne kohezije, timskog rada, ali i učenje različitih drugih socijalnih vještina.

Iako u Republici Hrvatskoj postoje brojni priručnici u kojima su sadržane teme i opisi aktivnosti grupnog rada s djecom i mladima, „Budi izvor“ ima višestruku posebnu vrijednost.

- On se ogleda u tome što je najvećim dijelom napisan od strane studenata socijalnog rada čija je motivacija proistekla direktno iz nastavnog procesa, gdje su vještine i znanja koja su usvojili na kolegiju iz grupnog rada mogli odmah primijeniti u konkretnom radu s korisnicima. Ovaj je priručnik plod sinergije između različitih aktera u okviru: obrazovanja (studenata i nastavnika), socijalne skrbi (stručnjaka u praksi) te korisničke skupine djece i mladih. (iz recenzije izv.prof.dr.sc. Olja Družić Ljubotina)

Za Stručni tim: Ivana A. Vukelić

Podijelite