Mario Kružić: Imamo rješenja za snažniji gospodarski razvoj

1 - Igor Ivančić Karliško i Mario Kružić

Bez razvijenog gospodarstva teško je zamisliti razvoj i dobro funkcioniranje svih drugih grana i oblika društvenog života koji predstavljaju mjerilo uspješnosti i standarda jedne zajednice.
Cilj nam je stvoriti poticajne uvjete za razvoj gospodarstva, koje donose radna mjesta i osiguravaju sigurnu i trajnu egzistenciju građanima Grada Crikvenice.
Napravit ćemo kvalitetan program poticanja gospodarstva koje se temelji na nekoliko većih gospodarskih subjekata, kao i na većem broj malih obrtnika i poduzetnika. Crikvenica nema prostornih mogućnosti za veće poduzetničke komplekse, pa je planiranje kvalitetnih lokacija za razvoj drugih grana poduzetništva ostvarivo kroz pažljivo gospodarenje prostorom i redefiniranje prostornih planova, ali i u suradnji sa susjednim lokalnim jedinicama. Brza rješenja ne postoje, pa nam je namjera izraditi dugoročne i održive planove razvoja novih gospodarskih zona za nove gospodarske grane i aktivnosti.
Politika ulaganja u poticanje gospodarstva mora se temeljiti na jasnim odrednicama i programima. Svi investitori, od najmanjih do najvećih, u gradskoj upravi imat će partnera koji će biti na usluzi, kao i strateški partner poduzetnicima u realizaciji projektnih ideja i pothvata. Prikupit ćemo sve potrebne podatke i izraditi katalog investicija da bi Crikvenica postala privlačna investitorima i kako bi kroz model grada- partnera stvorili investicijsku klimu.
Jedan od prioriteta bit će nam rješavanje problema neriješenog vlasništva nad zemljištima predviđena za tu namjenu, dostupnost komunalne infrastrukture. Sada Grad ne raspolaže konkretnim podacima za pojedine investicije.
Smanjenjem visine komunalne naknade i komunalnog doprinosa, kao i revizijom postojećih iznosa, poticat će se novi poduzetnici, nove tehnologije, poduzetnici koji će zaposliti stanovnike grada Crikvenice na duže razdoblje i postojeće proizvodne djelatnosti. Za sadašnje i buduće poduzetnike sigurno je važno formiranje i izgradnja poduzetničke zone i inkubatora, ali prve mjere koje se mogu donijeti odmah i sada su ukidanje prireza, ukidanje poreza na potrošnju, povećanje sufinanciranja kamata na kredite.
Grad će biti strateški partner poduzetnicima u realizaciji gospodarskih ideja i pothvata.

Turizam, kao najjača gospodarska grana, je nezaobilazna tema kad se radi o gradu kao što je Crikvenica.

Turizam će i dalje ostati najjača gospodarska grana, jer to nalaže zemljopisni položaj, prirodni resursi – klima, more i sunce, postojeći ugostiteljski kapaciteti i tradicija, ali ga treba podignuti na višu razinu u svim segmentima.
U sinergiji s „Jadranom“, trenutno najvećim turističkim subjektom u Gradu, ali i sa svim ostalima (hotelijeri, privatni iznajmljivači, vlasnici restorana i drugih ugostiteljskih objekata te koncesionari i nositelji koncesijskih odobrenja na plažama) osigurat ćemo uvjete za podizanje kvalitete usluge, ali i produljenje sezone.
Za održivi razvoj turizma je najvažniji razvoj Grada kao destinacije, ali i našeg najjačeg turističkog aduta, a to su plaže.
Svi dobro znamo da je i dalje naša najveća turistička tvrtka "Jadran" i ja sam svjestan da bez konstruktivne suradnje i dobre komunikacije s upravom Jadrana naš turistički razvoj ne može naprijed. "Jadran" Crikvenica je najveći i najznačajniji privredni subjekt na području Grada. Od kraja 80-tih godina traje loša suradnja između Grada i uprava "Jadrana".
Najjača turistička tvrtka koja raspolaže s prostorno najjačim resursima- praktično, u obalnom pojasu više nema prostora za otvaranje nove turističke zone pa je zato od najveće važnosti za grad i njegove stanovnike kako "Jadran" te resurse koristi - a cilj bi trebao biti povećanje kvalitete smještaja i usluge.
S druge strane, Grad mora uskladiti svoje planove s onima vlasnika "Jadrana" ako se želimo pomaknuti s mjesta. Imamo izvanredne mogućnosti za vrhunsku turističku ponudu u zonama Kačjak - Dramalj - Omorika te je potrebno prostorno-planski bolje iskoristiti postojeće zone.
Velik broj naših stanovnika je svoj radni vijek odradilo u "Jadranu", koliko je to obitelji, gotovo svaka kuća imala je nekog zaposlenog u nekad ogromnoj firmi i nikome nije svejedno što se s njom danas događa i što se radi i planira. Iz sentimentalnih razloga, ali i poslovnih - cijela se jedna industrija veže uz poslovanje "Jadrana" - stotine su tu malih poduzetnika, obrtnika, kojima nije svejedno kako hotelska kuća posluje i kakve goste dovodi u destinaciju.

Naravno da težimo postati destinacija 5 zvjezdica, ali za to je potrebno "sjesti za stol” s onima bez kojih je to nemoguće ostvariti.
Za vlasnike manjih turističkih objekata i iznajmljivače Grad može pomoći putem potpora, edukacija i osmišljenom marketinškom podrškom čime se treba baviti Turistička zajednica.

Podijelite