Izložba fotografija "Femine maestose" Istoga Duška Žorža

U četvrtak 13. veljače u 18:00 sati u Gradskoj galeriji Crikvenica bit će otvorena izložba fotografija istaknutog riječkog fotografa Istoga Duška Žorža.

Istog Žorž

Rođen je 27.9.1947. u Rijeci. Završio školu za fotografe u Rijeci i uz oca Bogomira usavršavao zanat u obiteljskom foto studiju ''Foto Belveder'' u Rijeci. Već 1962. izlaže u Zagrebu kao član foto kluba ''Color'' svoju prvu fotografiju.
Uz rad u foto studiju aktivno izlaže na izložbama umjetničke fotografije te do 2019. izlaže na 400 skupnih i 40 samostalnih izložbi.
Godine 1990. postaje član HDLU Rijeka i aktivno izlaže na izložbama i to osim fotografije radove grafike, kiparstva, slikarstva i multimedije. Dobitnik je više nagrada, diploma i pohvala.
Za aktivan rad u foto klubu i edukaciji fotografije dobitnik je brončane, srebrne i zlatne plakete Zajednice tehničke kulture. Fotografije su mu objavljene u mnogim stručnim publikacijama, knjigama, katalozima i prospektima. Uz fotografiju aktivno se bavi snimanjem dokumentarnih filmova. Pet godina surađuje kao snimatelj na HTV-u, a devet godina predaje fotografiju kao učitelj praktične nastave na Prirodoslovno-grafičkoj školi u Rijeci. Stalni je suradnik muzeja i drugih kulturnih ustanova u Rijeci.

Mr.sc. Jasna Rodin: 

Femine maestose Radovi Istoga Žorža predstavljaju spoj razrađenog fotografskog umijeća i posebnost kvalitete autora koji odabirom kadra pronalazi uvijek nove senzacije i motive. Njegova umjetnost i centar interesa širok je i zanimljiv, kao i neiscrpna stvaralačka energija, kvaliteta i emocija koju nam znalački prenosi svojim svjetlosnim zapisima.
Konstantnost u prikazu ženskog lika rezultirala je ciklusom Femine maestose. Sažimajući vizualno, likovno i osjetilno umjetnik stvara impresivnu mapu intimnih i dragih slika, poznatih i nepoznatih osoba. Odabrane fotografije neopterećene su, ali i promišljene te čine cjelinu osebujne atmosfere, prepune emotivnog naboja i finoće. Vrhunski uradci iz ranog razdoblja u crno-bijeloj tehnici (Freska), zatim monokromni prizori u tonovima sepije ili kasnije koloristički uradci nagovijestili su tu opčinjenost motivom u kojem se može sagledati sva umješnost i kvaliteta njegovog rada.
Snimajući ženu on se odmiče od zadanih obrazaca stvarajući isključivo zbog svog unutarnjeg nagona i potrebe za ljepotom. Ono što ih čini jedinstvenim je upravo ta uhvaćena ljepota, zanos trenutka i posvećenost. Ona je uvijek dominantna i njoj je podređena kompozicija slike, izravnog pogleda i neskrivene senzualnosti.

Često je to akt, ali i modno nametnuta figura, djevojka na ulici, slučajna prolaznica, u odnosu s artefaktima u galeriji ili unutar interijera.

Prizori zrače raznolikošću likovnog doživljaja, od kolorita uvjetovanog formom do prodora sjena i svjetlosti prostora unutar kojeg je rad snimljen. Tijelo vodi dijalog s okolinom, upija svjetlost, usklađuje boje, mijenjajući se otkriva podražaje. Dominiraju fini i jednostavni pokreti, svojom dubinom pokazuju zaigranost  te pružaju jedinstvo emocionalnog i realnog sadržaja.

Stvarajući posebnost atmosfere, suglasjem pokreta i ambijenta, u skladu boja i sjena, u odnosima svjetla i trenutka izabrani prizori zavode nas i uvlače u svoj svijet. Kroz njega umjetnik govori o čistoći doživljaja, vizualnoj raskoši i igri stvaranja, jer svaki kadar i figura, bez obzira na njegovu jednostavnost i svakodnevnost ima značenje te ga on uzdiže i prikazuje u svoj njegovoj raskoši i sjaju. Taj neopterećen pristup motivu otkriva karakter autora, naizgled jednostavan i spontan, ali vrlo smišljen, odvažan i kvalitetan jer fotografija nam pruža nova gledišta, odiše energijom gradeći atmosferu unutar koje se razvija sve bogatstvo i značaj njegovog umijeća. Sama žena dobiva potvrdu svoje vrijednosti, ponekad erotičnu, sanjivu i nježnu, a ponekad snažnu i zavodljivu viđenu i odabranu očima umjetnika.

Podijelite