Školski predmeti u drugom razredu
U drugom razredu predaju se slijedeći predmeti:
II. razr. Die Pflichten der Unterthanen ...... 2 sata tjedno
Das Lesen .............................................. 2 ½ „ „
„Schönschreiben .................................... 2 „ „
„Recht, und Dictandoschreiben ................. ½ „ „
„Kopf, und Zifferrechnen ........................ 2 ½ „ „
Die kleine deutsche Sprachlehre .............. 5 sati „
„Űbung im schriftlichen Aufsätzen ........... 3 sata „
„Religionslehre / Deutsch / ....................... 2 „ „
„Religionslehre / illyrisch/.......................... 2 „ „
-----------
Ukupno 23 ½ „
Iz sačuvanih ispitnih izvješća i školskih dnevnika vidi se da je škola već slijedeće godine /1821/ imala tri razreda koji se zovu:
I. Classe untere Abteilung
I. Classe obere Abteilung Die Anfangsclassen
II. Classe
Kasnije je taj poredak mijenjan, pa se na pr. g. 1832. oba razreda, i prvi i drugi, dijele na donji i gornji odio, pa imamo ukupno četiri razreda, ali već slijedeće godine /1833/ spominju se opet samo tri razreda, naime drugi je razred ponovno jednostavan.
I u predmetima su kasnije nastale neke promjene, no time se ovdje nećemo opširnije baviti. Spomenuti ćemo samo to, da se je kroz cijelu g. 1823. predavao u višim godištima talijanski jezik.
Osim predmeta ocjenjivano je vladanje /Sitten/ i sposobnost /Fähigkeiten und Anwendung derselben/.
Ocjene su raznolike, ali ponajviše nalazimo ove: gut /g/, sehr gut /sg/, schlecht /sch/, te latinske: bene /b/ mediocritet /med/, i male /m/. Konačna ocjena /Fortgang Classe/ označuje se sa: 1te mit Vorzug, 1te Vortgangsclasse, 2te i 3te Classe. Ima i ovdje raznolikosti, no u to se nećemo upuštati.
Upis u školu obavljao se koncem listopada, a obuka je počimala sa propovjeđu katehete 5. studenoga. I. Semestar /Winter Curs/ završavao je 1. travnja, II. Semestar /Sommer Curs/ 17. rujna. Prema tome veliki šk. praznici trajali su od 17. rujna do 5. studenoga.
Ispiti su se održavali javno koncem svakoga semestra, kojom su prigodom dobri đaci bili javno pohvaljeni i nagrađeni, a prisutni su mogli razgledati školske pismene radnje te iskaze o vladanju i učenju.
(iz zapisa Ratimira Gregurića)