Održan 3. međunarodni eno-gastro festival WineRi

Proteklog vikenda, 8. i 9. ožujka u Pomorskom i povijesnom muzeju Hrvatskog primorja Rijeka (Guvernerova palača) na 3. međunarodnom eno – gastro festivalu WineRi 2019. okupilo se 69 izlagača vina, rakije i likera, sira i suhomesnatih proizvoda, tartufa i čokolade i proizvoda od drva za vino.
Između ostalih okupili su se i gotovo svi proizvođači autohtonih sorti Kvarnera kao svojevrstan En primeur Žlahtine, Jarbole i Kastafske belice. Slogan ovogodišnjeg festivala bio je „Trs je naš“.
Organizator festivala je marketinška agencija aha marketing d.o.o. iz Selca, a suorganizator Centar za brdsko planinsku poljoprivredu Primorsko – goranske županije, odnosno Kašetica primorsko – goranska – centar autohtonih proizvoda Primorsko – goranske županije.
Vinski kum festivala je sudionik finalnog dijela natjecanja Hrvatski MasterChef Časlav Matijević.

U sklopu festivala održano je 8 stručnih radionica, a predstavljeni su i UNESCOm zaštićeni Zvončari, odnosno Grobnički dondolaši, te Bakarski baškot. Radionice Vođenje ljubavi vinom, Jarbola? Belica? Ča j' to?, Rosei Istre i Kvarnera, Vino i kino, Pjenušavi Kvarner, Vinski Indiana Jones i finalna En Primeur Žlahtine privukle su mnogo sudionika jer ih vode redom iskusni stručnjaci i sommelieri Filip Savić, Tomislav Pavlešić, Darko Lugarić, Aron Smesny, Jelena Bulum, Marija Vukelić, Ivica Dobrinčić i Ivanka Rosati.
Neke su stručne radionice proizašle iz suradnje riječkog WineRi-a sa festivalima WineOs, Salon pjenušavih vina Zagreb i Pink day Zagreb kako bi se kvarnerske autohtone sorte i vina predstavila široj publici u suradnji s brandom „Kašetica primorsko – goranska“.
Tako je, na ovogodišnjem WineOsu, koji je održan u siječnju u Osijeku, održana radionica „Vinski Indiana Jones“ na kojoj je vinar Ivica Dobrinčić iz vinarije Šipun predstavio autohtone sorte Žlahtinu, Sansigot i Trojšćinu, te svoja dostignuća na obnavljanju nasada tih autohtonih sorti.
Kako bi se pjenušci Primorsko – goranske županije predstavili zagrebačkoj općoj i striučnoj javnosti održat će se radionica „Pjenušavi Kvarner“ u Zagrebu u suradnji sa Salonom pjenušavih vina, a kako bi se predstavili Rozei, u sklopu ovogodišnjeg Pink daya 30.3. će se održati radionica „Rosei Istre i Kvarnera“ kako bi se šira javnost upoznala s kvarnerskim rozeima.

Festival je, kao i prošla dva, imao humanitarni karakter te će se 2.000 kuna donirati pazinskoj udruzi Hoću – mogu za rad s djecom s posebnim potrebama koristeći vojta terapiju. I ove se godine u organizaciju uključila Visoka poslovna škola PAR sa studenstskom praksom, PAR inkubatorom.
Organizatori koriste priliku zahvaliti prvenstveno svim izlagačima, posjetiteljima, pokroviteljima i sponzorima što su prepoznali WineRi kao festival koji treba podržati. Festivali partneri ovogodišnjeg WineRia su kako je već spomenuto WineOs Osijek, Salon pjenušavih vina Zagreb, Pink day Zagreb, ali i Vino s okusom soli Crikvenica, Zadar Wine Weekend i Grand Tasteing Beograd.
Udruge koje podržavaju festival su Udruga Žlahtina, Udruga Belica, Udruga Jarbola, Udruga Graševina Croatica, Udruga WOW i Udruga AHA.

Pokrovitelji festivala su Predsjednica Republike Hrvatske Kolinda Grabar Kitarović, potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske i ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić, ministar turizma Republike Hrvatske Gari Cappelli i ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat. Pokrovitelji i sponzori festivala su Primorsko – goranska županija, Osječko – baranjska županija, Požeško – slavonska županija, Grad Rijeka, Turistička zajednica Kvarnera, Turistička zajednica grada Rijeke, Turistička zajednica Grada Crikvenice, Obrtnička komora Primorsko – goranske županije i Hrvatska gospodarska komora Županijska komora Rijeka koja će na samom festivalu promovirati brandove „Izvorno hrvatsko“ i „Hrvatska kvaliteta“. M
edijski pokrovitelji festivala su Novi list, La voce del popolo, Gastronaut.hr, vino.rs, svijetvina.hr, GetReport, fiuman.hr, rijecan.in, torpedo.media, crikva.hr.

Sir festivala je Dukat, voda festivala Jana i Jamnica, dizajner festivala OrdinacijaZaFascinacija, agencija partner MaOri, auto festivala Opel PSC Primorje, hotel festivala Jadran hoteli Rijeka i botel Marina, vinogradarska oprema festivala PVC stupovi trople pvc i ugostitelji partneri Curo doo iz Novog Vinodolskog i klub Bačva iz Rijeke.

aha marketing d.o.o.
Fotografije: Jan Mastrović

Podijelite